نکات مهم در کارگزاری

اگر علاقه‌مند به ورود به دنیای سرمایه‌گذاری هستید، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، مطمئنا زمانی را به تحقیق در مورد “روش‌های راه‌اندازی حساب کارگزاری آنلاین” صرف نموده اید.
بنابراین، حساب کارگزاری دقیقا چیست؟ و باز کردن آن به چه معناست؟
یک حساب کارگزاری به شما امکان دسترسی به بازار سهام را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا سهام، اوراق قرضه، ETF و صندوق های سرمایه گذاری را با هدف افزایش ثروت خود (در عین حال که ریسک‌ها را نیز در نظر بگیرید)، معامله نمائید.
کارگزاران عمدتاً به عنوان واسطه بین شما و سرمایه‌گذاری‌هایتان عمل می‌کنند. آنها وجوه مورد استفاده برای سرمایه‌گذاری شما را نگهداری کرده و قادرند معاملات را به نمایندگی از شما انجام دهند. علاوه بر این، بسیاری از کارگزاران خدمات برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری جامعی را ارائه می‌دهند که شامل راهنمایی شخصی وتحلیل در بازار است.
سرمایه‌گذاران باید آگاه باشند که ممکن است مجبور باشند بر درآمدهای خود مالیات پرداخت کنند. هنگام فروش سهام و برداشت سود، شما این اختیار را دارید که هر زمانی که بخواهید این کار را انجام دهید. با این وجود، طی فصل مالیات، باید تعهدات مالیاتی خود را درباره درآمد یا سود سهامی که بدست می‌آورید، برآورده کنید. به همین دلیل، حساب‌های کارگزاری اغلب به عنوان “حساب‌های قابل مالیات” شناخته می‌شوند.
در اینجا جنبه های اساسی وجود دارد که هر فردی باید هنگام شروع برنامه افتتاح اولین حساب کارگزاری خود بداند.

مراحل افتتاح حساب کارگزاری

برای افتتاح و تامین مالی یک حساب کارگزاری به زمان یا پول قابل توجهی نیاز ندارید. ایجاد یک حساب کاربری جدید به صورت آنلاین معمولاً حدود 10 دقیقه طول می کشد. به طور معمول، شما یک فرم آنلاین را که شامل  جزئیات مربوط به شغل، دارایی خالص، دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری، کالاهای سرمایه‌گذاری و همچنین اطلاعات اولیه شخصی خود مانند گواهینامه رانندگی و شماره بیمه را می باشد را تکمیل می نمائید.
برای تأمین مالی حساب خود، شما باید پول را از حساب بانکی متصلی مانند حساب جاری یا حساب پس‌انداز خود منتقل کنید. همچنین ممکن است امکان انتقال وجه از طریق حواله بانکی، واریز چک یا انتقال سرمایه از کارگزار دیگری نیز وجود داشته باشد.

کارگزار ممکن است بپرسد که آیا شما ترجیح می‌دهید حساب نقدی یا حساب مارجین داشته باشید. حساب مارجین کارکردی نسبتاً شبیه به وام دارد، به این معنی که کارگزار به شما برای معاملات وام می‌دهد و شما به طور معمول بهره می‌پردازید. از طرف دیگر، حساب نقدی به معنای تأمین مالی حساب با استفاده از پول خود شماست.
سرمایه گذاران می توانند به تعداد دلخواه حساب کارگزاری داشته باشند و هیچ محدودیتی در مورد میزان پولی که می توانید هر سال به حساب کارگزاری مشمول مالیات خود واریز کنید وجود ندارد.

نکات ضروری هنگام افتتاح حساب کارگزاری

هنگام تنظیم یک حساب کارگزاری، از هزینه‌ها آگاه باشید. با این وجود، هزینه‌های مازاد ممکن است برای خدماتی مانند مدیریت و مشاوره اعمال شود. همچنین، هزینه‌های مرتبط با معامله دارایی‌های دیگر مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، اوراق قرضه و گزینه‌ها را در نظر بگیرید. اکثر کارگزاران نیاز به حداقل واریزی برای باز کردن یک حساب دارند.
اکثر کارگزاران حداقل شرط واریز برای افتتاح حساب دارند.

اگر اطلاعات لازم را در مورد سرمایه گذاری نداشته باشید چه اتفاقی رخ می دهد؟

1- عدم تصمیم‌گیری آگاهانه:

بدون درک چالش‌های سرمایه‌گذاری و نقش کارگزاران، شما ممکن است دشواری در اتخاذ تصمیمات آگاهانه درباره سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشید. این ممکن است منجر به انتخاب‌های غیربهینه یا از دست دادن فرصت‌های رشد شود.

2– افزایش ریسک:

 سرمایه‌گذاری بدون داشتن دانش مناسب می‌تواند خطر اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری نامناسب یا به دام افتادن در کلاهبرداری‌ها و فعالیت‌های تقلبی را افزایش دهد. عدم درک درباره کارگزاران ممکن است منجر به انتخاب خدمات کارگزاری غیرقابل اعتماد و نااطمینان شود.

3- فرصت های سرمایه گذاری از دست رفته:

کارگزاران دارای تخصص و بینش در بازار هستند که به آنها امکان می دهد فرصت های سرمایه گذاری بالقوه را شناسایی کنند. اگر در مورد کارگزاران دانش کافی ندارید، ممکن است چشم اندازهای سرمایه گذاری ارزشمندی را که می تواند به رشد ثروت شما کمک کند، از دست بدهید.

4– مدیریت پرتفوی ناکارآمد:

کارگزاران می توانند در مدیریت و تنوع سبد سرمایه گذاری شما بر اساس اهداف مالی و تحمل ریسک شما کمک کنند.

5- برای کاهش این خطرات، بهتر است در مورد سرمایه گذاری و کارگزاران آموزش ببینید. برای تحقیق و یادگیری در مورد استراتژی های مختلف سرمایه گذاری، کلاس های دارایی و خدمات ارائه شده توسط کارگزاران وقت بگذارید. علاوه بر این، مشاوره با یک مشاور مالی را در نظر بگیرید که می تواند راهنمایی کند و به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

مطلب آخر

به طور خلاصه، ایجاد حساب کارگزاری اولیه یک نقطه عطف هیجان انگیز در سرمایه گذاری شما می باشد. با قرار دادن وجوه خود در بازار، جایی که آنها می توانند از سود مرکب بهره مند شوند، این فرصت را دارید که واقعاً ثروت خود را رشد دهید. با این وجود، قبل از پرداختن به سرمایه گذاری، مهم است که وضعیت مالی کلی خود را ارزیابی کنید. اطمینان حاصل کنید که بدهی های شما قابل مدیریت است، در حساب بازنشستگی مشارکت می کنید و صندوق پس انداز اضطراری دارید. درک ریسک های موجود و حفظ آرامش با سرمایه گذاری ضروری می باشد.



نسخه‌های وب تریدر