فهرست
خانه / اخبار / شاخص تولید در آمریکا افزایش یافت
شاخص تولید

شاخص تولید در آمریکا افزایش یافت

شاخص تولید ایالت نیویورک (NY Empire State Manufacturing Index) در سپتامبر ۲۰۲۴ به ۱۱.۵ رسید که بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲ است. این در حالی است که این شاخص در ماه آگوست ۲۰۲۴ برابر با منفی۴.۷ بود و پیش‌بینی‌ها رقم منفی ۳.۹ را برای سپتامبر نشان می‌دادند. این افزایش غیرمنتظره نشان می‌دهد که فعالیت‌های تجاری در ایالت نیویورک پس از نزدیک به یک سال، بار دیگر رشد کرده است.

محرک‌های اصلی

افزایش سفارشات جدید و رشد قابل توجه ارسال‌ها از عوامل اصلی این رشد در فعالیت‌های تولیدی بودند. همچنین، زمان تحویل و دسترسی به تامین‌کنندگان ثابت ماند و موجودی انبارها به ثبات رسید. با این حال، شرایط بازار کار همچنان ضعیف بود، زیرا اشتغال با کاهش اندکی مواجه شد و میانگین ساعت‌های کاری نیز ثابت باقی ماند.

بازتاب اقتصادی

این رشد شاخص تولید نشان‌دهنده بهبود در بخش تولید نیویورک است و می‌تواند به عنوان یک سیگنال مثبت برای اقتصاد محلی و ملی در نظر گرفته شود. با این حال، کاهش جزئی در اشتغال و ثبات در قیمت‌ها نشان می‌دهد که هنوز چالش‌هایی در بازار کار وجود دارد. همچنین، کاهش شاخص سرمایه‌گذاری که برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ به زیر صفر رسید، حاکی از آن است که شرکت‌ها همچنان در زمینه هزینه‌های سرمایه‌گذاری محتاط هستند.

همچنین درمورد افزایش قیمت تولیدکننده در آمریکا بخوانید.

نتیجه‌گیری و چشم‌انداز

افزایش غیرمنتظره شاخص تولید ایالت نیویورک در سپتامبر ۲۰۲۴ نشان‌دهنده رشد فعالیت‌های تولیدی پس از نزدیک به یک سال است. اگرچه وضعیت بازار کار همچنان ضعیف باقی مانده، اما شرکت‌ها نسبت به بهبود شرایط در ماه‌های آینده خوش‌بین هستند.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *