فهرست
خانه / اخبار / درخواست‌های بیمه بیکاری در آمریکا کاهش یافت
بیمه بیکاری در آمریکا

درخواست‌های بیمه بیکاری در آمریکا کاهش یافت

تعداد افراد متقاضی بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته منتهی به ۱۴ سپتامبر ۱۲ هزار نفر کاهش یافت و به ۲۱۹ هزار نفر رسید. این کاهش بیشتر از پیش‌بینی‌های بازار بود که انتظار ۲۳۰ هزار نفر را داشتند، و این رقم به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسیده است. با وجود این کاهش، تعداد درخواست‌ها همچنان بالاتر از میانگین‌های اوایل سال جاری باقی مانده است، چرا که بازار کار آمریکا پس از اوج دوران پسا-پاندمی تا حدی تضعیف شده، هرچند همچنان در سطح تاریخی تنگاتنگی قرار دارد.

محرک‌های اصلی

عوامل مختلفی به این کاهش کمک کرده‌اند. مهم‌ترین آن‌ها کاهش قابل‌توجه درخواست‌های جدید به ۲۱۹ هزار نفر بود، که نشان‌دهنده بهبود نسبی شرایط بازار کار است. همچنین، تعداد کل درخواست‌های معوق به میزان ۱۴ هزار نفر کاهش یافته و به ۱ میلیون و ۸۲۹ هزار نفر رسیده است. میانگین چهار هفته‌ای درخواست‌های اولیه که نوسانات هفتگی را هموار می‌کند نیز با ۳۵۰۰ کاهش به ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

بازتاب‌های اقتصادی

علی‌رغم کاهش درخواست‌های بیمه بیکاری، بازار کار آمریکا همچنان در وضعیتی قرار دارد که در مقایسه با اوایل سال تضعیف شده است. با این حال، کاهش تعداد درخواست‌ها می‌تواند نشانه‌ای از ثبات نسبی در بازار کار باشد. در عین حال، افزایش ۶۴۳۶ نفری در آمار غیرتعدیل‌شده فصلی به ۱۸۴,۸۴۵ نفر، می‌تواند نشانگر تغییرات فصلی در نرخ بیکاری باشد.

بیشتر درباره آمریکا بخوانید: کسری حساب جاری آمریکا افزایش یافت

نتیجه‌گیری و چشم‌انداز

بازار کار آمریکا همچنان تنگاتنگ باقی مانده، اما نشانه‌هایی از نرم شدن آن در مقایسه با اوج دوران پس از همه‌گیری مشاهده می‌شود. کاهش درخواست‌های بیمه بیکاری می‌تواند نشانه‌ای از بهبود نسبی بازار کار باشد، اما نوسانات همچنان وجود دارد و باید با احتیاط به این روند نگاه کرد. برای ماه‌های آینده، تحلیل‌گران همچنان به دقت شرایط بازار کار را زیر نظر خواهند داشت تا تاثیرات آن بر تصمیمات پولی و اقتصادی آمریکا را بهتر درک کنند.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *