فهرست
خانه / اخبار / شاخص مدیران خرید بخش تولید چین افزایش یافت
شاخص مدیران خرید

شاخص مدیران خرید بخش تولید چین افزایش یافت

شاخص PMI تولیدی Caixin چین در آگوست ۲۰۲۴ به ۵۰.۴ افزایش یافت. این رقم نسبت به ۴۹.۸ در ماه جولای و پیش‌بینی‌های بازار بالاتر بود. این افزایش نشان‌دهنده بازگشت سفارشات جدید به روند رشد و تسریع تولید به دلیل بهبود شرایط تقاضای داخلی است. با این حال، تقاضای خارجی برای اولین بار در سال جاری به طور جزئی کاهش یافت که نشان‌دهنده وخامت شرایط در بازارهای بین‌المللی است.

افزایش شاخص PMI عمدتاً به دلیل بهبود در سفارشات جدید و شرایط تقاضا در بازار داخلی چین رخ داده است. بهبود تقاضای داخلی باعث شده تا تولید با سرعت بیشتری افزایش یابد. با این حال، کاهش جزئی در تقاضای خارجی نشان‌دهنده تاثیر شرایط چالش‌برانگیز در بازارهای بین‌المللی است.

این بهبود در شاخص PMI می‌تواند نشانه‌ای از افزایش اعتماد به بهبود اقتصادی در چین باشد. با این حال، کاهش تقاضای خارجی و محدودیت‌های عرضه و حمل‌ونقل می‌تواند همچنان چالش‌هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کند. بهبود ثبات اشتغال پس از یازده ماه کاهش نیز می‌تواند به افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان کمک کند، در حالی که کاهش قیمت‌های ورودی و خروجی به دلیل کاهش قیمت مواد اولیه و تخفیف‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌ها می‌تواند به حفظ رقابت‌پذیری کمک کند.

جمع‌بندی

افزایش شاخص PMI تولیدی چین به ۵۰.۴ در آگوست ۲۰۲۴ نشان‌دهنده بهبود در تقاضای داخلی و بازگشت سفارشات جدید به روند رشد است. با این حال، چالش‌هایی مانند کاهش تقاضای خارجی و محدودیت‌های عرضه و حمل‌ونقل همچنان بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد. بهبود شرایط اشتغال و کاهش قیمت‌ها می‌تواند به تقویت ثبات اقتصادی چین کمک کند.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

اشتراک گذاری
تثبیت نرخ بهره بانک انگلستان در ۵ درصد
تثبیت نرخ بهره بانک انگلستان در ۵ درصد

بانک انگلستان در نشست سپتامبر ۲۰۲۴، نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۵ درصد نگه داشت. این تصمیم پس از کاهش ۲۵ واحد پایه‌ای در ماه آگوست، که اولین...

ادامه مطلب