فهرست
خانه / اخبار / شاخص خرده‌فروشی در بریتانیا افزایش یافت
شاخص خرده‌فروشی در بریتانیا

شاخص خرده‌فروشی در بریتانیا افزایش یافت

شاخص خرده‌فروشی در بریتانیا در ماه آگوست ۲۰۲۴ به میزان ۱٪ نسبت به ماه قبل افزایش یافت. این رشد پس از اصلاح صعودی رقم ۰.۷٪ برای ماه جولای و بالاتر از پیش‌بینی‌های ۰.۴٪ به ثبت رسیده است. برخی از سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشان پوشاک به دلیل هوای گرم‌تر و تخفیفات پایان فصل گزارش‌های مثبتی ارائه داده‌اند.

محرک‌های اصلی

فروش در فروشگاه‌های مواد غذایی با جهش ۱.۸٪ رشد داشته و فروش در بخش‌های غیرغذایی ۰.۶٪ افزایش یافته است، در حالی که میزان فروش آنلاین ثابت باقی مانده است. در بازه سه ماهه منتهی به آگوست، فروش خرده‌فروشی ۱.۲٪ افزایش داشته که نشان‌دهنده روند صعودی در این بخش است.

بازتاب اقتصادی

رشد سالانه فروش خرده‌فروشی نیز با جهش ۲.۵٪، به بالاترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۲ رسیده است. این رقم پس از اصلاح صعودی رشد ۱.۵٪ در ماه جولای و بالاتر از پیش‌بینی ۱.۴٪ بوده است. رشد در بخش‌های مختلف خرده‌فروشی می‌تواند نشان‌دهنده بهبود وضعیت مصرف‌کنندگان و رونق اقتصادی در برخی بخش‌ها باشد.

بیشتر درباره اقتصاد انگلستان بخوانید: تثبیت نرخ بهره بانک انگلستان در ۵ درصد

نتیجه‌گیری و چشم‌انداز

افزایش شاخص خرده‌فروشی در بریتانیا در ماه‌های اخیر به دلیل عوامل فصلی و تخفیفات پایان فصل، نشان‌دهنده بهبود اعتماد مصرف‌کنندگان است. با توجه به این روند مثبت، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نیز این رشد ادامه داشته باشد، هرچند باید به تأثیر احتمالی تغییرات آب‌وهوایی و شرایط اقتصادی جهانی توجه داشت.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

اشتراک گذاری
بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را تغییر نداد
بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را تغییر نداد

بانک مرکزی ژاپن در نشست سپتامبر نرخ بهره کوتاه‌مدت را در سطح ۰.۲۵٪ نگه داشت که از سال ۲۰۰۸ تاکنون بالاترین سطح محسوب می‌شود. این تصمیم مطابق با پیش‌بینی‌های بازار...

ادامه مطلب