فهرست
خانه / اخبار / کسری حساب جاری آمریکا افزایش یافت
کسری حساب جاری

کسری حساب جاری آمریکا افزایش یافت

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴، کسری حساب جاری ایالات متحده به ۲۶۶.۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به دوره قبل با رقم ۲۴۱ میلیارد دلار افزایش داشته و از پیش‌بینی بازار با انتظار کسری ۲۶۰ میلیارد دلاری بیشتر است. این رقم بالاترین کسری حساب جاری از ابتدای سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

محرک‌های اصلی

افزایش کسری حساب جاری به دلیل افزایش کسری تراز کالاها بوده که به ۲۹۷.۱ میلیارد دلار رسیده است. کاهش صادرات طلای غیرنقدی و افزایش واردات لوازم جانبی کامپیوتر و نیمه‌رساناها از دلایل اصلی این افزایش بوده است. مازاد تراز خدمات تقریباً بدون تغییر و در حدود ۷۳.۹ میلیارد دلار باقی مانده است. همچنین، تراز مثبت درآمدهای اولیه از ۶.۷ میلیارد دلار به ۱.۱ میلیارد دلار کاهش یافته و کسری درآمدهای ثانویه نیز اندکی افزایش یافته و به ۴۴.۷ میلیارد دلار رسیده است.

بازتاب‌های اقتصادی

افزایش کسری حساب جاری نشان‌دهنده فشارهای اقتصادی بر تراز تجاری ایالات متحده است. کاهش صادرات و افزایش واردات در بخش فناوری، به‌ویژه در حوزه کالاهای دیجیتال، تراز کالاها را تضعیف کرده است. از سوی دیگر، کاهش سودآوری سرمایه‌گذاری‌های خارجی موجب کاهش درآمدهای اولیه شده و تأثیر منفی بر کسری کلی داشته است.

همچنین درباره کاهش جسورانه نرخ بهره توسط فدرال رزرو بخوانید.

نتیجه‌گیری و چشم‌انداز

با ادامه افزایش کسری حساب جاری، نیاز به سیاست‌های تجاری و اقتصادی جدید برای کاهش وابستگی به واردات و تقویت صادرات بیش از پیش احساس می‌شود. بهبود تراز کالاها و افزایش درآمدهای اولیه می‌تواند در بلندمدت به کاهش کسری و بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

اشتراک گذاری
تثبیت نرخ بهره بانک انگلستان در ۵ درصد
تثبیت نرخ بهره بانک انگلستان در ۵ درصد

بانک انگلستان در نشست سپتامبر ۲۰۲۴، نرخ بهره را بدون تغییر در سطح ۵ درصد نگه داشت. این تصمیم پس از کاهش ۲۵ واحد پایه‌ای در ماه آگوست، که اولین...

ادامه مطلب