فهرست
خانه / اخبار / کاهش شیب رشد اشتغال در آمریکا
NFP

کاهش شیب رشد اشتغال در آمریکا

در ماه اوت ۲۰۲۴، اقتصاد ایالات متحده توانست ۱۴۲ هزار شغل جدید ایجاد کند که کمتر از پیش‌بینی‌ها برای ۱۶۰ هزار شغل بود، اما نسبت به آمار اصلاح‌شده ماه ژوئیه که تنها ۸۹ هزار شغل بود، افزایش قابل‌توجهی داشته است. در بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز (۳۴ هزار شغل)، بهداشت و درمان (۳۱ هزار شغل) و دولت (۲۴ هزار شغل) بیشترین رشد اشتغال مشاهده شده است. اما در مقابل، بخش تولید با از دست دادن ۲۴ هزار شغل، به ویژه در صنایع کالاهای بادوام، کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرد.

اگرچه نرخ بیکاری از ۴.۳ درصد در ماه ژوئیه به ۴.۲ درصد کاهش یافت، اما این رشد اشتغال به‌طور کلی کمتر از متوسط رشد ماهانه ۲۰۲ هزار شغل در ۱۲ ماه گذشته بوده است. علاوه بر این، آمارهای ماه‌های گذشته نیز بازنگری شده‌اند، به‌طوری که ارقام ژوئیه با ۲۵ هزار شغل و ژوئن با ۶۱ هزار شغل کاهش مواجه شده‌اند.

در حالی که برخی بخش‌های اقتصاد همچنان در حال رشد هستند، کاهش اشتغال در بخش تولید و سایر نشانه‌ها از جمله کاهش میانگین رشد سه‌ماهه اشتغال به ۱۱۶ هزار شغل، نشان‌دهنده کاهش سرعت رشد اقتصادی است که می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آتی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره تأثیرگذار باشد​.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *