فهرست
خانه / اخبار / ادامه رکود فعالیت‌های تولیدی در آمریکا
PMI

ادامه رکود فعالیت‌های تولیدی در آمریکا

در ماه اوت ۲۰۲۴، شاخص مدیران خرید (PMI) در بخش تولیدی ISM آمریکا به ۴۷.۲ افزایش یافت. این رقم نسبت به ماه قبل که ۴۶.۸ بود، اندکی بهبود یافت. با این حال، این شاخص کمتر از انتظارات بازار که عدد ۴۷.۵ را پیش‌بینی کرده بودند، به ثبت رسید. شاخص مدیران خرید تولید را برای بیست و یکمین ماه متوالی در حال کاهش نشان می‌دهد. این ارقام ادامه رکود در بخش تولیدی ایالات متحده را نشان می‌دهد که به شدت تحت تاثیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو و نرخ‌های بهره بالاتر قرار گرفته است.

محرک‌های اصلی

کاهش شاخص سفارشات جدید به ۴۴.۶ در ماه اوت از ۴۷.۴ در ماه جولای نشان‌دهنده تقاضای ضعیف و تمایل کم شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در موجودی‌ها و تجهیزات جدید است. این کاهش در سفارشات جدید منجر به کاهش بیشتر تولید شد که شاخص آن از ۴۵.۹ در ماه جولای به ۴۴.۸ در ماه اوت رسید. تیموتی فیوره، رئیس کمیته نظرسنجی ISM اظهار داشت: «بخش تولید تحت فشارهای ناشی از سیاست‌های پولی فدرال رزرو و عدم اطمینان‌های انتخاباتی قرار دارد.»

بازتاب اقتصادی

این گزارش نشان می‌دهد که کاهش تقاضا و کاهش تولید، فشار بیشتری بر سودآوری شرکت‌ها وارد کرده است. از سوی دیگر، شاخص قیمت‌ها با افزایش به ۵۴.۰ از ۵۲.۹، نشان می‌دهد که هزینه‌ها با سرعت بیشتری افزایش یافته‌اند. این می‌تواند مانعی بر سر راه امیدهای فدرال رزرو برای کاهش تورم باشد. این وضعیت باعث نگرانی در بازارهای مالی می‌شود و می‌تواند بر تصمیمات آینده فدرال رزرو برای تنظیم نرخ بهره تاثیرگذار باشد.

نتیجه‌گیری و چشم‌انداز

در مجموع، گزارش ماه اوت نشان‌دهنده تداوم چالش‌ها در بخش تولیدی آمریکا است که تحت تاثیر افزایش نرخ بهره و عدم اطمینان‌های اقتصادی قرار دارد. این وضعیت می‌تواند به تصمیمات آتی فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی تاثیر بگذارد و نشان‌دهنده این است که بازگشت به رشد پایدار در بخش تولیدی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

ثبت دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *